Hvad betyder Memorandum?
Et memorandum, også kendt som en memo, er en kort skriftlig besked, der normalt bruges internt i en virksomhed eller organisation til at informere, opdatere eller minde medarbejderne om vigtige oplysninger eller beslutninger. Memos er ofte formelle og bruges til at kommunikere hurtigt og effektivt på arbejdspladsen.
Eksempler på brug
- Et memorandum er en formel skrivelse, der indeholder vigtig information.
- Det er vigtigt at følge retningslinjerne i memorandummet nøje.
- Kan du venligst sende mig det seneste memorandum om projektet?
- Jeg har lige modtaget et memorandum fra ledelsen angående ændringer i politikken.
- Memorandummet indeholder detaljerede instruktioner om, hvordan vi skal fortsætte.
- Lad os mødes senere for at diskutere indholdet af memorandummet.
- Er du bekendt med indholdet i det nye memorandum om GDPR-reglerne?
- Memorandummet blev udsendt til alle medarbejdere i sidste uge.
- Vi skal underskrive kvittering for modtagelse af memorandummet.
- Kan du huske at inkludere mig i distributionen af fremtidige memorandummer?
- Memorandummet blev udarbejdet af kommunikationsafdelingen.
- Jeg kan ikke finde det originale memorandum, kan du sende det til mig igen?
- Memorandummet omhandler ændringer i feriepolitikken for medarbejderne.
- Det er vigtigt at respektere fortroligheden af indholdet i memorandummet.
- Memorandummet blev godkendt af ledelsen efter flere møder og diskussioner.
Synonymer
- Notat
- Meddelelse
- Indberetning
- Besked
Antonymer
- Note
- Bemærkning
- Oversigt
- Notits
Etymologi
Ordet memorandum stammer fra latin og betyder bogstaveligt talt noget, der skal huskes. På dansk refererer det typisk til en skriftlig meddelelse eller besked, der indeholder vigtig information, typisk i en professionel eller formel kontekst.
kommentar • dialog • relevant • essentiel • anarkist • huse • wallah • dine • novice • ja •